![]() |
Programozott PRKategória: Pr és sajtóNem lehet elég korán kezdeni Érdemes a megfelelő kommunikációs stratégiát már a cég indulásával egyidejűleg kialakítani: ezután konferenciák, rendezvények segítségével következetesen gyarapítható a személyi állomány és a referencialista – akár nemzetközi szinten is. Így csinálja egy sikeres kkv! |
Érdemes a megfelelő kommunikációs stratégiát már a cég indulásával egyidejűleg kialakítani: ezután konferenciák, rendezvények segítségével következetesen gyarapítható a személyi állomány és a referencialista – akár nemzetközi szinten is. Így csinálja egy sikeres kkv!
„A kezdetektõl fogva nagy súlyt fektetünk arra, hogy a magyarországi, a régiós és a közel-keleti banki szakmai közönség megismerje cégünk termékeit. Már most tíz régiós országban vagyunk jelen, és az a célunk, hogy Kelet-Közép-Európa piacvezetõ hitelezésiszoftver-szállítója legyünk. Tisztában vagyunk vele, hogy ez csak úgy érhetõ el, ha odafigyelünk a szakmai hírnév erõsítésére és a tudatos pozicionálásra, mind az ügyfelek, mind a munkaerõpiac irányában.” – mondja Farkas Kristóf, a Loxon Solutions Kft. ügyvezetõ igazgatója és cégtársa.
Fiatalság, profizmus, hozzáadott érték
A Loxon üzenete az, hogy fiatal és tehetséges szakembereket felsorakoztató, dinamikusan fejlõdõ cégünk üzleti tudása és szoftvertermékei kiemelkedõen jók az adott szakterületen, és komoly hozzáadott értéket jelentenek a potenciális ügyfeleknek. „Nincs külön PR-es pozíció a cégnél. Ezeket a feladatokat a két ügyvezetõ irányítja és osztja le az üzletágvezetõknek, illetve az operatív csapatnak. – mondja Farkas, és bár ezt a munkafelosztást a PR-szakemberek általában nem feltétlenül helyeslik, a Loxonnál egyelõre bevált. „Rendszeresen szponzorálunk hazai és régiós banki szakmai konferenciákat, szakembereink elõadóként szerepelnek banki rendezvényeken, informatikai kiállításokon is megjelenünk, és mindemellett rendszeresen szerepelünk a sajtóban. A friss diplomás munkavállalókat pedig egyetemi csatornákon és állásbörzéken szólítjuk meg” – sorolja a cégvezetõ.
A belsõ kommunikáció és a közösségépítõ tevékenységek jellegét természetesen erõteljesen meghatározza a cég alkalmazottainak átlagéletkora. „A cég teljes gárdájának, illetve az üzletági csapatoknak is számos sportrendezvényt szervezünk. Búvártúrákat teszünk, síelünk, Vári Gyula világbajnok pilótával mûrepültünk, és rendszeresen kirándulunk, raftingolunk, bowlingozunk és gokartozunk. A közös rendezvények nagyon jó hangulatúak.”
Fiatal koruk ellenére a Loxon alapítói jól megtanulták és fújják is az aranyszabályt: a legjobb PR a minõség.
A cégvezetés azt is tudja, hogy ha a minõséget díjakkal is elismeri a szakma, akkor onnan már csak egy lépés a sajtómegjelenés. „Büszkék vagyunk arra, és külön üzenetként kommunikáljuk a sajtóban, hogy a Loxont az Oracle Hungary az »Év technológiai élenjárója 2008« díjjal illette, vagyis partnercégei között a cég technológiai képességeit kiemelkedõnek találta.
Üzenetértékû egy-egy közel-keleti referencia megszerzése is, vagy az a tény, hogy a szoftvereink öt országban az elsõ számú bankban is futnak, és összesen 3 ezer bankfiókot szolgálnak ki. Gyakran szerepelünk a sajtóban cégvezetési és HR-témában is.”